Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

inmedium.pl agencja interaktywna

Katowice

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

SEO czy SEM - Czyli Pozycjonowanie Organiczne czy Kampanie Google AdWords

Autor: inmedium.pl agencja interaktywna, publikacja: 2014-07-03

Wielu przedsiębiorców, świadomych jak ważnym elementem marketingu każdej firmy jest widoczność jego produktów/usług w Internecie, przede wszystkim w wyszukiwarce Google, zadaje sobie pytania, o to, jakie rozwiązania będą dla niego najskuteczniejsze. Często sami stają przed dylematem, czy zainwestować długofalowo w działania związane z optymalizacją strony (SEO), podniesieniem widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania dla najważniejszych z biznesowego punktu widzenia fraz kluczowych, czy podjąć szybkie i dające pewne gwarancje działania wykorzystując narzędzie Google AdWords. W poniższym artykule postaramy się zebrać najważniejsze informacje nt. obu powyższych rozwiązań pokazując ich mocne jak i słabe strony. Naszym zadaniem będzie wskazanie Państwu optymalnego rozwiązania, które aktualnie jest najczęściej wybieranym kierunkiem e-marketingu przez naszych klientów.

Zdjęcie nr 1

Pozycjonowanie Organiczne

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne to szereg działań mających na celu uzyskanie wyższych pozycji dla wybranych fraz. W praktyce rozpoczęcie takich działań wiąże się z:

  • wyborem wraz ze specjalistą najważniejszych i najskuteczniejszych (na podstawie danych statystycznych wyszukiwarki Google);
  • podpisaniem długofalowej umowy;
  • monitoringiem pozycji w oczekiwaniu na zwiększanie się widoczności strony w wyszukiwarce.
Zdjęcie nr 1

Modele rozliczeń:

  1. model płatności „za efekt” - coraz mniej popularny po zmianach w algorytmie Google mających miejsce na przełomie 2013 / 2014 roku:
    • słabe strony: najczęściej stosowane metody do black hat seo, nisko kosztowe dla firm pozycjonerskich, dające szanse szybkich wzrostów, z dużym ryzykiem dla reputacji domeny
    • mocne strony: koszt ponoszony przez przedsiębiorców jest tylko w momencie, kiedy strona internetowa znajdować się będzie na pozycjach z zakresu ustalonego do rozliczania (najczęściej jest to 1 strona wyników wyszukiwania - TOP 10)
  2. model ryczałtowy - przedsiębiorca z firmą pozycjonerską umawia się na stałą, najczęściej miesięczną opłatę, w ramach której podejmuje się określony szereg działań:
    • słabe strony:
      - koszt ponoszony jest nawet wtedy, gdy strona internetowa nie pozycjonuje się wysoko w wyszukiwarce Google.
      - koszt nie ma bezpośredniego przełożenia na efekty
    • mocne strony:
      - stały koszt za usługę
      - szansa na wysokie jakościowo działania związane z usługami pozycjonowania

System działania

Pozycjonowanie organiczne ma na celu wzmocnienie pozycji strony internetowej w tzw. SERP-ach czyli najprościej mówiąc - organicznych ( naturalnych ) wynikach wyszukiwania.

Zdjęcie nr 2

Kampanie Google AdWords

Czym są kampanie Google AdWords?

Kampanie Google AdWords (potocznie zwane linkami sponsorowanymi) - to program reklamowy stworzony przez wyszukiwarkę Google dla właścicieli stron internetowych. Pozwala na bardzo szybkie znalezienie się na wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google po dowolnych frazach kluczowych.

Zdjęcie nr 3

Model rozliczenia:

CPC (cost per click - płatność za kliknięcie) - to najpopularniejszy model rozliczeń w systemie Google AdWords, polegający na naliczaniu kosztów reklamy dopiero po wejściu przez użytkowników wyszukiwarki Google.

  • słabe strony: samo kliknięcie to jeszcze nie pozyskanie klienta, dlatego przy nieumiejętnym prowadzeniu kampanii, łątwo narazić się na koszty, które nie przełożą się w zakładany sposób na zwiększenie liczby klientów.
  • mocne strony:
    - nie płacimy za samą obecność ( widoczność ) w wynikach wyszukiwania, co pozwala nam na wiele eksperymentów, szybkich zmian, które pozwolą zweryfikować, które rozwiązania są dla nas optymalne;
    - nie wiążemy się długofalową umową ze stałymi wysokimi kosztami.
Zdjęcie nr 4

Jak widać, każde z powyższych działań posiada mocne i słabe strony. W obecnej sytuacji, kiedy Google dokonuje bardzo częstych aktualizacji algorytmu, a co za tym idzie zmian w wynikach organicznych, ciężko postawić tylko na jedno z powyżej opisanych działań. Skłoniło nas to do stworzenia oferty łączącej oba powyższe kierunki działania i uruchomienie sprzedaży dla naszych klientów tzw. POZYCJONOWANIA HYBRYDOWEGO. Łączy on ze sobą oba powyższe produkty, przy zachowaniu stałego, wyznaczonego przez klienta budżetu. Pozwala to na świadome ustalanie kosztów ponoszonych na działania w wyszukiwarce Google przy zachowaniu korelacji pomiędzy ich wysokością a jakością i ilością ruchu, nowych, potencjalnych klientów na stronie internetowej.



Opracowano:
Artur Burska
inmedium.pl agencja interaktywna

Pozycjonowanie stron - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 524 Specjalistów od Pozycjonowania Stron Internetowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych: